Międzynarodowe Targi Turystyczne w Katowicach

Serwis wyszukanych haseł

srubka

Temat: III Międzynarodowe Targi Turystyczne SILESIA TOUR 2008
" />Górnośląski Oddział PTTK w Katowicach zaprasza do odwiedzenia III Międzynarodowych Targów Turystycznych SILESIA TOUR 2008, które odbędą się w Katowicach w SPODKU w dniach 14-16.03.2008 r.

Po katastrofie MTK w Chorzowie targi turystyczne nie odbyły się. W tym roku, za to, w naszym województwie odbędą trzykrotnie. Pierwsze były na początku lutego w nowo otwartym obiekcie w Sosnowcu - Zagórzu, ale wystawców było niewielu. Teraz zapowiada się impreza międzynarodowa. Warto pomyśleć o tegorocznych wczasach i wziąć udział w tej imprezie. O czym z przyjemnością powiadamiam szanownych uczestników tego forum.
Z turystycznym pozdrowieniem
Zdzisław Klose prezes O/PTTK Świętochłowice
Źródło: swiony.info/f/viewtopic.php?t=6551



Temat: II Międzynarodowe Targi Turystyki Dziedz.Przem.
" />Zabrze.

W dniach 09-11 września 2010 r. w Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. J. Matejki 6 odbędzie się druga edycja Targów Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej. Do udziału w Targach zapraszamy przedstawicieli instytucji i obiektów dziedzictwa przemysłowego z Polski, Europy i całego świata, kopalń udostępnionych do zwiedzania przez turystów, szlaków turystyki poprzemysłowej, browarów otwartych dla ruchu turystycznego, winnic i winiarni, szlaków rękodzieła artystycznego, fabryk czekolady i słodyczy otwartych dla turystów, palarni kawy, producentów biżuterii, zakładów jubilerskich udostępnionych dla ruchu turystycznego, producentów perfum, jak również jaskiń otwartych dla turystyki, podziemnych szlaków turystycznych, fortyfikacji itp. Na Targach z przyjemnością będziemy gościć także przedstawicieli miast, regionów, oraz wydawnictw turystycznych.
Dla zwiedzających i publiczności przygotowano liczne konkursy i atrakcyjne nagrod
W tym samym czasie w Centrum Innowacji i Transferu Technologii, w Ośrodku Konferencyjno-Szkoleniowy ‟Innowacja” przy ul. Jagiellońskiej 38A w Zabrzu odbędzie się również znana już i popularna Konferencja na temat Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego.
W pierwszej edycji Międzynarodowych Targów Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej uczestniczyli wystawcy z Polski, Francji, Belgii, Hiszpanii zaś głównym partnerem była Republika Kolumbii. Targi odwiedziło kilkanaście tysięcy zwiedzających a zauważyły je liczne media: TVN, TVP- Katowice, Dziennik Zachodni, Forum Dziennikarzy Polonijnych. Targi odwiedziło ponad 130 dziennikarzy z całego świata.
Źródło: forum.polskiekrajobrazy.pl/viewtopic.php?t=211


Temat: ExpoCaravaning
Targi caravaningowe w Katowicach

ExpoCaravaning - zarys programu imprezy

Tegoroczne targi caravaningowe w dniach 24-25.04.2010 roku, będą miały rozszerzoną formułę. Na miejsce imprezy wybrana została hala wystawiennicza na terenie M.T.K . w Katowicach, jako gwarancja komfortu przestrzeni, profesjonalnej obsługi i możliwości optymalnego eksponowania wystawianych pojazdów i sprzętu. Większa powierzchnia hali umożliwia rozbudowanie zakresu tematycznego.

Zaprosiliśmy na nie wystawców z szeroko pojętego świata sportu, turystyki i rekreacji. Zobaczymy pokazy mody i prezentacje najnowszych modeli rowerów i skuterów. Organizujemy wiele konkursów i zabaw, mając świadomość, że termin targów łączy się z początkiem sezonu wiosenno letniego. Stawiamy mocno na współpracę z mediami, co zawsze było największą siłą organizowanych przez nas, największych w Polsce targów caravaningowych ExpoCaravaning.

Po raz pierwszy targom będzie towarzyszył festiwal filmów caravaningowych połączony ze spotkaniami z podróżnikami, którzy kamperem, czy z przyczepą dojechali do niezwykłych miejsc.

Znajdzie się także miejsce na prezentacje najciekawszych materiałów promocyjnych, czyli filmów reklamowych, instruktażowych, pokazujących najnowsze rozwiązania technologiczne, stylistyczne i konstrukcyjne.

Targom tradycyjnie towarzyszyć będzie zlot, otwierający sezon.

Plan imprez towarzyszących zlotowi i targom

1.Rajd rowerowy, rolkowy, deskorolkowy w pobliżu hali w różnych kategoriach wiekowych
2. Konkurencja międzyklubowa w przeciąganiu przyczepy i kampera oraz sprawności jazdy kamperem i slalom z przyczepą do tyłu.
3. Zmiana koła w kamperze, konkurs indywidualny
4.Konkurs: caravaningowy kabaret: dowcipy caravaningowe - konkurencja zrobiona na wzór: "śmiechu warte" - nagrody od dilerów,
5. Występy Country - koncert
6.Kuchnia caravaningowa ewentualnie konkurs na przepisy caravaningowców - potrawa jednogarnkowa.
7. Pokaz mody sportowej i kostiumów kąpielowych
8. Pokaz sprzętu audio i video
9. Prezentacja - najszybszy kamper świata
10.Caravaning i media, konferencja prasowa. Metody promocji, problem braku reklamy.
11. Zlotowi i targom towarzyszyć będzie także giełda. Wymieńmy się caravaningowym sprzętem, którego mamy w nadmiarze
12. Podczas targów planujemy także spotkanie z Andrzejem Dąbrowskim, który uprawia turystykę caravaningową od kilkunastu lat, a także koncert tego wybitnego artysty.


Patronat główny nad ExpoCaravaning objął "Caravaning Ekspert".

Lokalizacja targów: Hala Wystawiennicza nr 3 Międzynarodowych Targów Katowickich, Katowice, ul. Bytkowska 1b, tel. 012 423 51 84, biuro@globeexpo.pl; biuro@sens.pl


Organizatorzy
Źródło: caravaningekspert.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: [Katowice] Międzynarodowe Centrum Kongresowe
Z katowice.eu

"MCK to budynek klasy „Premium”. Obiekt złożony z sali wielofunkcyjnej o powierzchni 10 000 m2 z możliwością jej podziału na 4 niezależne od siebie sale o zbliżonej powierzchnio wielkości. Wszystkie części sali wielofunkcyjnej będą miały jednakową wysokość użytkową: 14,5 m. Sala przeznaczona jest maksymalnie dla 15 000 osób – dla funkcji typu koncert – natomiast maksymalna liczba miejsc w układzie teatralnym wynosi 10 000 – dla funkcji typu kongres. Ponadto Sala bankietowa o powierzchni 1000 m2 z możliwością jej podziału na 4 niezależne funkcjonujące pomieszczenia o powierzchni 250 m2 każde. Wysokość Sali bankietowej: 6 m. Sala bankietowa jest przewidziana maksymalnie dla 800 osób, a w przypadku jej podziału: 4x200 osób. Restauracja o powierzchni 750 m2, kawiarnia. Audytorium z przeznaczeniem na 600 osób ze sceną o powierzchni 100 m2. Centrum konferencyjne, zaprojektowano, jako trzy wydzielone sale, a w każdej z nich możliwość wydzielenia odpowiednio: 14, 9 i 3 mniejszych sal z możliwością dowolnego ich łączenia w większe sale. Dodatkowo: pomieszczenia dla prasy i strefa VIP. Centrum biznesu przeznaczone na obsługę biurową wydarzeń. Parking podziemny dla 120 samochodów osobowych.
Od grudnia 2008 roku realizowany jest w Katowicach projekt pn. "Przeprowadzenie kampanii promocyjnej produktu turystyki biznesowej Katowic". Całkowity koszt Projektu to blisko 200 000,00 EUR. Jego zakończenie przewidziane jest na rok 2011. 4 regionalne Warsztaty promocyjno - integracyjnych dla branży Meetings, Incentive, Congresses, Exibitions, 3 ogólnopolskie Konferencje – Katowice, Poznań, Warszawa promujące produkt MICE Katowic, wydanie katalogu, produkcja płyty CD i filmu reklamowego promujących Katowice, stworzenie branżowej strony internetowej www.convention.katowice.eu, udział w targach turystyki biznesowej w kraju i za granicą to tylko niektóre z działań w ramach tego Projektu.
Projekty „Międzynarodowe Centrum Kongresowe” oraz „Przeprowadzenie kampanii promocyjnej produktu turystyki biznesowej Katowi” współfinansowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013 i z budżetu Miasta Katowice."

Niech mnie ktoś uszczypnie.. to jest gorzej niż żałosne.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=1062


Temat: [Województwo Śląskie] Wizerunek i promocja Regionu
Śląskie wypromuje się kluskami i rozbieraniem Ślązaczek
Przemysław Jedlecki 2010-02-06, ostatnia aktualizacja 2010-02-06 23:04:58.0



W ostatnim tygodniu lutego w Łodzi odbędą się międzynarodowe targi - Regiony Turystyczne "Na styku kultur". Udział w imprezie zapowiedziało 160 wystawców z Polski i zagranicy. Regionem partnerskim tegorocznych targów jest województwo śląskie. Śląska Organizacja Turystyczna już zaprasza na stoisko.


Miałem nadzieję, że po porażce, jaką była kampania z 2008 roku, z której zapamiętaliśmy jedynie hasła typu "Śląskie. Będzin dobrze" i "Śląskie. Grube Rybnik", taka wpadka się nie powtórzy. Tym bardziej że ostatnia ogólnopolska kampania pt. "Pozytywnie nakręceni polecają" była naprawdę dobra.

Niestety, przygotowany na łódzkie targi program autorstwa Śląskiej Organizacji Turystycznej to rozczarowanie. Jego atrakcją ma być m.in. kulanie klusek śląskich i zabawa w rozbieranie Ślązaczki i Ślązaka. Ta ostatnia uciecha żądnym informacji o Śląsku gościom targów ma przybliżyć ludowy strój z regionu. I tak przez trzy dni targów. Całość uzupełnią jeszcze występy Zespołu Pieśni i Tańca "Śląsk" i zabawa w "Detektywa Szlaku Zabytków Techniki".

Szkoda, że nie stać nas na więcej. Przecież Śląsk ma wspaniałe zabytki (nie tylko te związane z przemysłem), kulturę i twórców. Śląsk to coś więcej niż kluski i ludowe przyśpiewki. Marzy mi się, że odpowiedzialni za promocję regionu pokażą kiedyś, iż Śląsk to miejsce z niezwykłą historią i licznymi miejscami, gdzie warto spędzić wolny czas. Do promowania regionu książka kucharska nie wystarczy.



http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... aczek.html
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=146


Temat: Spotkanie w Katowicach
" />Ja w sobotę od rana będę w Katowicach na II Międzynarodowych Targach Turystyki, jeśli kogoś to interesuje to zapraszam
Źródło: dzem.art.pl/fanclub/forum/viewtopic.php?t=2070


Temat: Województwo śląskie przyciąga obcokrajowców - artykuł z DzZ
" />W ubiegłym roku województwo śląskie odwiedziły trzy miliony turystów krajowych oraz 600 tysięcy obcokrajowców. W większości nie były to jednak przyjazdy o charakterze rekreacyjnym, ale odwiedziny u krewnych lub znajomych, a także krótkie przyjazdy biznesowe i szkoleniowe.

- Jeśli chodzi o typowe turystyczne wojaże, to największą popularnością cieszą się wyprawy weekendowe. Głównymi celami są oczywiście Jasna Góra i Beskidy - wyjaśnia Adam Hajduga, wicedyrektor wydziału promocji i współpracy z zagranicą Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Turystyczną stolicą regionu jest bezapelacyjnie Szczyrk, gdzie na 1000 mieszkańców przypadło w 2007 roku 12 tysięcy 480 turystów. Na drugim miejscu uplasowała się Wisła, potem Czernichów i Kroczyce. Najbardziej obleganym miastem na prawach powiatu jest oczywiście Częstochowa, jedno z największych pątniczych centrów na świecie. Rocznie przybywa tu aż 4,5 miliona turystów.

Nasz region, choć jest przede wszystkim celem kilkudniowych wypadów, to odwiedzający zostawiają u nas sporo pieniędzy.

- Turyści krajowi aż 1 mld 600 tysięcy złotych, czyli od 80 do 100 złotych dziennie. Jeśli zaś chodzi o obcokrajowców, to na jeden wyjazd przeznaczają zwykle 150 dolarów, a dziennie wydają średnio 32 dolary - wylicza Hajduga.

Najczęściej przyjeżdżają do nas oczywiście Niemcy (180 tys. rocznie), Rosjanie, Ukraińcy (170 tys.), ale też Brytyjczycy (50 tys.) oraz Czesi i Słowacy (40 tysięcy). Stosunkowo wielu przyjeżdża również Węgrów, bo aż 30 tysięcy.

Województwo śląskie nie jest turystycznym rajem, ale ma na pewno potężny potencjał turystyczny.

Prowadzona obecnie przez Urząd Marszałkowski niezwykle kosztowana promocja wizerunkowa województwa w całej Polsce ma zachęcić do przyjazdu na Śląsk licznej rzeszy gości. Teraz Polacy na 2 do 4 dni wolą jeździć nad morze lub pojezierza.

Jak zostaną ocenione działania marketingowe przygotowane przez Grupę Eskadra, okaże się po wakacjach, a odczują to w swoich portfelach hotelarze i właściciele lokali gastronomicznych.

Śląskie jest reklamowane w ogólnopolskich mediach od ostatniego poniedziałku, 23 marca. Całość przedsięwzięcia kosztowała 5 mln złotych, z czego prawie 3 mln zł trzeba było zapłacić za czas antenowy. Urząd Marszałkowski zamówił też (za 50 tysięcy złotych) niezależne badania w firmie GoodBrand, do której klientów należą m.in. Danone i BP. Celem badań będzie sprawdzenie skuteczności prowadzonej obecnie kampanii.

Kryzys finansowy przekornie może pomóc regionowi śląskiemu, bo Polacy jeżeli w ogóle zdecydują się na wakacyjne wyjazdy, to mogą wybrać tańsze krajowe propozycje.

- W ubiegłym roku atrakcyjne cenowo były wyjazdy zagraniczne i one cieszyły się wielką popularnością. W tym roku z powodu wysokiego kursu euro tak dużego zainteresowania nie ma. Miałam natomiast kilka pytań o wypoczynek w Ustroniu czy Wiśle - przyznaje Tatiana Biernat ze Spółdzielni Turystycznej "Turysta".

Tymczasem według prognoz Instytutu Turystyki, liczba przyjazdów turystów do Polski ma wzrosnąć, ale minimalnie (z 13 mln w 2008 r. do około 14,2 mln w latach 2012 i 2013). Rok 2009 zapowiada się jako kryzysowy. Zwiększy się ruch turystów w kraju. W 2008 roku już był większy o 6 proc., co może być dobrym prognostykiem, jeśli chodzi o zbliżające się wakacje. Zachęt jest coraz więcej, np. przybył ponad 4 000 km oznakowanych szlaków turystycznych, w tym w Beskidach ponad 1 200 km oznakowanych szlaków i sieć schronisk turystycznych.

- Przede wszystkim my sami musimy być ambasadorami naszego regionu, a często nie mamy pojęcia, czym dysponujemy - mówi Grzegorz Chmielewski, prezes śląskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki. - A województwo śląskie ma ogromny potencjał turystyczny i wszelkie turystyczne dobra: góry, jeziora, skałki, trasy rowerowe i niepowtarzalny szlak zabytków techniki. Poza tym wokół turystyki rozwija się potężny rynek pracy, a o tym, jakie z tego płyną korzyści, nie trzeba nikogo przekonywać.

Targowe sukcesy regionu

Województwo śląskie w tym roku może się już pochwalić dwoma sukcesami wystawienniczymi.

Na II Międzynarodowych Targach Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku "Intourex" w Sosnowcu, stoisko promocyjne województwa śląskiego zorganizowane przez Śląską Organizację Turystyczną, zostało wyróżnione medalem za najciekawszą formę prezentacji.

Także na targach turystycznych "Na styku kultur" w Łodzi stoisko promocyjne województwa śląskiego otrzymało główną nagrodę. Stoisko regionu Śląska

Organizacja Turystyczna przygotowało w ramach projektu unijnego razem z czterema partnerami, czyli ze Związkiem Gmin Jurajskich, Stowarzyszeniem Rozwoju i Współpracy Regionalnej "OLZA", Stowarzyszeniem "Region Beskidy" oraz ze Związkiem Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego).


http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/979999.html
Źródło: jurapolska.com/forum/viewtopic.php?t=3220


Temat: [Sosnowiec] Targi Expo Silesia
Expo Silesia: wszystko już można wystawiać
Tomasz Głogowski2008-01-10, ostatnia aktualizacja 2008-01-10 18:36



Firma Kolporter otworzyła w czwartek na granicy Sosnowca i Dąbrowy Górniczej centrum Expo Silesia. Teraz będziemy mogli organizować w naszym regionie największe w Polsce imprezy targowe. Na początek wystawa gołębi.


Kielecka spółka, która zaczynała od dystrybucji prasy, a dziś jest jednym z największych holdingów w kraju, nie ukrywała, że tworząc w naszym regionie nowe centrum targowe, chce wypełnić lukę, jaka powstała po tragedii na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich. I chyba nieprzypadkowo pierwszą imprezą w otwartym w czwartek pawilonie Expo Silesia będą trwające od 25 do 27 stycznia Międzynarodowe Targi Gołębi Pocztowych.

Wystawcom katastrofa raczej nie grozi. Na terenie upadłej fabryki Silma, gdzie kiedyś powstawały silniki do pralek Frania czy odkurzaczy Zelmer, holding wybudował nowoczesną klimatyzowaną halę o powierzchni 13,5 tys. metrów kwadratowych. Pozostawiono tylko starą metalową konstrukcję z lat 60., która zachowała się w doskonałym stanie. Wymieniono za to posadzkę, wybudowano nowy dach i ściany działowe. W środku zamontowano ponad 100 km instalacji elektrycznych i 36 central klimatyzacyjnych. Zużyto ponad 500 ton stali. Na klientów czeka parking na 1000 samochodów, który już dziś wydaje się za mały.

Hala Expo Silesia jest z pewnością przestronna i nowoczesna. Nie ma jednak co ukrywać, że nie jest to dzieło sztuki architektonicznej. Trzeba jednak przypomnieć, że to dopiero pierwszy etap inwestycji. Docelowo Expo Silesia będą dysponować halami o powierzchni 35 tys. metrów kwadratowych, w których będzie można dowolnie aranżować wnętrza. Powstaną restauracje i hotel. Wokół jest także sporo wolnego miejsce, które kiedyś będzie można wykorzystać na ewentualną rozbudowę powierzchni wystawienniczej. To atut, którego nie mają dziś ani targi w Poznaniu, ani w Kielcach.

Kolporter podkreśla też dobrą lokalizację Expo Silesia: w promieniu godziny jazdy samochodem mieszka 8 mln ludzi, blisko są też dwa lotniska: krakowskie Balice i katowickie Pyrzowice. Hala wystawiennicza leży przy dwupasmowej drodze nr 94 Kraków-Katowice, a dojazd do autostrady A4 zajmuje kilkanaście minut.

Kolporter zapowiada, że pomoże w rozbudowie dróg dojazdowych od strony Sosnowca i Dąbrowy Górniczej, co w przyszłości pozwoli uniknąć korków.

- Gdy przyjechaliśmy tu półtora roku temu, padło sporo deklaracji i obietnic. Dziś widzimy, że zostały spełnione. Zadecydowała nasza determinacja i dobry klimat dla inwestycji stworzony przez władze Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i innych miast - chwalił Tomasz Raczyński, prezes Kolporter Expo. - Jestem przekonany, że za kilka lat Expo Silesia zmieni obraz całego Śląska. Będziemy organizować duże profesjonalne wystawy, rozwijać ofertę naszych targów, by stać się ośrodkiem liczącym się nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca, zauważył, że inwestycja Kolportera pojawiła się w doskonałym momencie, gdy miasta naszego regionu zdecydowały się na stworzenie jednej aglomeracji. - Targi będą czymś, co będzie wyróżniać nasz region. Oby zawsze miały tak dużą frekwencję, jak na otwarciu - żartował prezydent Górski.

W tym roku w Expo Silesia odbędzie się 17 imprez, m.in. targi turystyczne, farmaceutyczne i motoryzacyjne. We wrześniu szykuje się prestiżowa Światowa Wystawa Górnicza "Mining Expo 2008", towarzysząca Światowemu Kongresowi Górniczemu.


................................................................................


mapa dojazdu
Iluminator: mapa dojazdu została usunięta z powodu naruszenia praw autorskich.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=2249



Cytat

I tylko w jednym różnicie się od Boga - Bóg wie wszystko, a wy wszystko wiecie lepiej.

Meta